Strategii SEO pentru detinatorii de pagini Facebook

Se pare ca pentru multi dintre cei care au o mica afacere (mai ales daca aceasta este online), Pagina de Facebook devine aproape la fel de importanta ca si pagina de internet (homepage). Cei de la Facebook au dezvoltat cateva oportunitati noi pentru segmentul de Pages (pagini pentru afaceri) pentru a genera mai mult trafic prin intermediul metodelor de SEO (search engine optimization) testate de ei.

Cu ajutorul tehnicilor de SEO implementate in cadrul Paginii de Facebook, puteti sa va adresati unui numar mai mare de fani Facebook. Cu toate ca distribuirea de materiale cu potential viral poate sa va aduca mai aproape de prietenii prietenilor fanilor vostri :), partea de optimizare SEO poate sa “expuna” pagina afacerii voastre catre intreaga baza de date a retelei de socializare Facebook. Pe langa oportunitatile pe care Facebook le ofera detinatorilor de Pagini (Facebook Page), gigantul si-a canalizat eforturile de a-si imbunatati propria strategie de SEO.

 

Dar ia sa vedem care sunt aceste strategii pe care tu ca si detinator de Pagina Facebook poti sa le aplici:

  • Alege cel mai bun nume pentru Pagina de Facebook (cat mai relevant pentru afacerea ta), si incearca pe cat posibil sa nu il schimbi (foarte des)

  • Nu-ti incarca titlul Paginii cu prea multe cuvinte cheie deoarece vei face mai mult rau decat bine

  • Pentru a avea un URL (uniform resource locator) de calitate, ai grija cand iti alegi numele de utilizator Facebook. Daca doresti sa modifici acest URL ulterior va trebui sa ai minim 25 de fani ca sa poti face acest lucru. Atunci cand alegi numele de utilizator pentru Pagina ta, URL-ul devine automat www.facebook.com/NumeUtilizator

  • Foloseste casuta “About” din partea superioara a paginii pentru a introduce cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta.

  • Daca intentionati sa publicati mai mult continut, bannere sau link-uri pe Pagina de Facebook este indicat sa creeati casute si tab-uri de tip “Static FBML” (se comporta ca si HTML dar are cateva optiuni in plus). Puteti afla cum sa faceti acest lucru aici. Nu uita sa adaugi optiunea “Suggest Your Friends” si bineinteles sa adaugi poze, filmulete si sa oferi posibilitatea de comunicare pe forum.

  • Nu uita sa pui link-uri catre pagina ta si catre alte resurse care sunt in legatura cu afacerea ta. Adauga link catre Pagina de Facebook pe pagina ta de internet, pe LinkedIn, Twitter, etc.

  • Invita-ti fanii sa comenteze pe pagina ta principala de Facebook. Cheia succesului este simpla: cu cat mai multi fani pe Facebook are afacerea ta, cu atat mai multe sunt link-urile pe care le dobandesti.

Evita sa cumperi fani pentru Pagina de Facebook. Acest lucru dauneaza grav imaginii si calitatii pagini tale ! Vom discuta in curand mai multe despre acest subiect.