Cum sa generezi mai multe link-uri pentru pagina ta

Generarea de link-uri catre pagina ta din partea altor pagini de internet relevante pentru afacerea ta poate sa iti aduca mai multi vizitatori / potentiali clienti si sa iti imbunatateasca pozitionarea in cadrul motoarelor de cautare. Acesta este un aspect important al optimizarii paginii de internet (SEO).

Procedeul de obtinere a link-urilor nu presupune sa ai doctorat in SEO dar poate parea descurajant la prima vedere. Cu siguranta nu este ceva ce se va intampla peste noapte asa ca inarmeaza-te cu perserverenta. Daca faci lucrurile asa cum trebuie, adica nu te pui sa cumperi link-uri sau sa iti inscrii site-ul in 489 de directoare, vei avea posibilitatea sa te adresezi unui numar mult mai mare de clienti.

Cum sa generezi link-uri

1. Inscrie-te in programul Google webmasters tools. Aceasta unealta iti va oferi rapoarte detaliate despre vizibilitatea pe care o are site-ul tau in Google, inclusiv o lista cu link-urile interne si externe (alte site-uri care fac trimitere la pagina ta). Este un detaliu foarte important sa cunosti exact cine (ce site) face trimitere catre tine, catre care pagina anume (prima pagina, un articol, etc.) si care este cuvantul cheie asociat link-ului.

2. Publica continut de calitate. Continutul original este un ingredient principal pentru oricare site – continutul trebuie sa fie relevant cu produsul sau serviciul pe care il oferi clientilor tai. Site-urile fac trimitere de obicei catre articolele de calitate cu continut relevant, asa ca acesta este un aspect important in procesul de SEO.

Pune-ti amprenta si ofera personalitate site-ului tau: majoritatea afacerilor mici s-au nascut din pasiune si acest lucru se reflecta in produsele si serviciile oferite, dar nu tot timpul si in pagina de internet. Adaugand personalitate site-ului iti va fi mai usor sa interactionezi cu clientii tai si sa ii fidelizezi.

Scrie cate ceva despre brand-ul tau, detaliaza produsele sau serviciile pe care le oferi si anunta-ti cititorii despre ce mai urmeaza sa lansezi in viitor. Asigura-te ca o faci intr-un mod cat mai interesant, profesional si care sa ii faca pe clienti sa se reintoarca pe pagina ta.

Continutul nu este de un sigur fel; incearca sa fii creativ, fa un concurs sau un sondaj de opinie. Incurajeaza-ti clientii sa se implice si sa iti lase feedback.

3. Analizeaza-ti competitia. Mai arunca o privire peste umar si ia aminte la ce fac ceilalti (si cand zic ceilalti ma refer la competitie). Cu ajutorul programelor de genul Bing Unelte pentru Webmasteri sau Advanced Link Manager poti sa iti faci o idee foarte buna despre cine face trimitere catre site-ul tau sau al competitiei tale. Arunca o privire ca sa vezi care sunt paginile care fac trimitere catre competitorii tai. Ia legatura cu proprietarii acestor pagini si incearca sa construiesti o relatie de afaceri si de ce nu, chiar si un link catre pagina ta.

4. Striga in gura mare. Cel putin pe retelele de socializare. Foloseste-te de Faceboook si Twitter ca sa interactionezi cu clientii tai in mod direct si sa iei parte la discutiile acestora. In acest fel vei obtine mai multi vizitatori pe pagina ta.

5. Optimizeaza link-urile deja existente. Prin intermediul Google webmaster tools poti identifica link-urile care duc la pagina ta. Verifica daca sunt probleme de genul “pagina catre care se face trimitere nu mai exista” sau “cuvintele cheie nu sunt cele mai potrivite”. Pentru a rezolva astfel de probleme cel mai simplu este sa luati legatura cu cei care fac trimitere catre pagina voastra si le comunicati actualizarile pe care doriti sa le faceti.

6. Vorbeste cu cei din jur. Gandeste-te ca a genera mai multe link-uri e ca si cum ti-ai dezvolta afacerea in mod traditional. Adica ar trebui sa vorbesti cu cei care sunt in industria in care esti si tu sau in organizatii conexe despre oportunitati si dezvoltarea unor relatii de lunga durata nu doar despre cum sa mai obti un link in plus.

7. Inscrie-te in directoare. Nu toate directoarele iti vor trimite acelasi numar de vizitatori si nu toate directoarele sunt indicate. Incearca sa iti introduci site-ul in directoare cu reputatie buna (uita-te sa vezi ce alte firme s-au mai inscris; nu te inscrie daca in director sunt inscrise site-uri pentru adulti sau care promoveaza cazinouri de exemplu). Printre cele mai populare sunt Yahoo Directory sau Dmoz spre exemplu.

8. Fa-ti un blog. Blogurile au devenit un instrument foarte util in generarea de link-uri noi. Multi pot fi insa descurajati de aceasta idee, dar ar trebui sa te gandesti ca un blog trebuie scris intr-un mod cat mai natural si ar fi de preferat sa aiba legatura cu industria in care activezi sau cu produsele pe care le comercializezi. Dupa ce incepi un blog vei realiza ca aceasta seamana mult cu o convorbire telefonica sau cu o discutie la bere, doar ca nu e nimeni sa te contrazica. Cel putin pana nu apar comentariile …